Bir Coğrafya Öğretmeni Neden İyi Bilgisayar Bilmeli?

Teknolojinin kullanımı birçok farklı eğitim alanında verimliliği arttırdığı gibi Coğrafya derslerinin verimliliğini ve niteliğini de arttırır. Coğrafya gibi hem somut hemde günlük tecrübelerle sunumu zor olan soyut kavramların öğretildiği bir alanda teknolojik yeniliklerden ve olanaklardan faydalanmanın eğitim-öğretim verimliliğini artıracağı söylenebilir. Coğrafya dersinin içeriği görsele dayandığı için derslerde teknolojinin kullanılması dersi daha çekici hale getirebilir. Coğrafyanın diğer bilimlerden ayrı olarak dağılış prensibine bağlı olarak olay ve olguların yeryüzüne dağılışını gösterme ve açıklama çabası bilişime olan ihtiyacını ve ilgisini arttırmıştır. Bir Coğrafyacı bilgisayarı iyi bilmeli ki öğrencisine o kadar katkısı olsun. Coğrafya daha çok görsele ve haritalara bağlı bir derstir ondan dolayı bilgisayarı iyi kullanmak gerekir. Mesela Coğrafya Bilgi Sistemleri şehrin planlayaşını yollarını, duraklarını, teknoloji sayesinde yapabiliyoruz. Yani Coğrafya demek mekan yer demektir. Mekanı teknoloji ile tasarlıyoruz. Coğrafyacılar yeni yöntemler üzerinde çalışmaktan ziyade halihazırda mevcut güvenilir buldukları ve alışık oldukları teknolojiyi kullanmayı tercih etmektedirler. Bu yüzden coğrafyacılar iyi bilgisayar kullanmalı ve iyi CBS bilmelidirler. Harita, tablo vb. Gibi bilgilere ulaşmak için bir Coğrafyacı bilgisayar kullanmayı iyi bilmelidir. 

Yorumlar